Recensies

Zelden heb ik een managementboek gelezen dat me zo blij maakte
Door: Francine ten Hoedt, conflictkundige, coach, trainer en auteur van diverse boeken op het gebied van mediation, conflictcoaching en communicatie.
(Bron: uitgebreide boekbespreking op https://www.vvao.nl/maak-kennis/wie-vraagt-wordt-beter/, januari 2018)

Vanuit waarden doen en laten
De titel van het boek grijpt de lezer mooi bij de kladden: hoe vaardig ben je in het stellen van vragen, aan jezelf, aan anderen, in bijeenkomsten? Natuurlijk klinkt dit als een open deur, maar zoals de auteur aannemelijk maakt, betekent vanuit waarden doen en laten (wat ik met Els van der Pool ‘waarderend communiceren’ doopte) dat je steeds weer ‘waarom’ kunt vragen en daar een ‘waartoe’ aan kunt verbinden. (….)
(Bron: uitgebreide boekbespreking door Guido Rijnja op Logeion
.nl en in het blad C van Logeion, editie 4-2017)

Lekker helder en mooi om speciaal over leiderschap van Lean te spreken!
Door Mauk van Heemstra, ZorgSteedsBeter / 7 september 2017 (Bron: www.bsl.nl)

Ook voor andere sectoren
Een helder en overzichtelijk boek waarbij de inhoud niet alleen van toepassing is binnen de zorg maar ook prima vertaald kan worden naar het onderwijs.
Dat doen wat waarde heeft en de focus richten op de werkvloer. Meteen al een aantal tips kunnen toepassen in de praktijk met gewenst succes.
Door U. Louwe / 13 september 2017 (Bron: www.managementboek.nl)

Boek met aansprekende voorbeelden
Het boek geeft met aansprekende praktijkvoorbeelden aan dat het naadloos aansluit op de ware visie achter lean; geen verzameling van tools en technieken, maar ‘werken met de klant op de schouder’. Wat ook fijn is dat de hoofdstukken los van en door elkaar te lezen zijn.
Door S.D. Malda / 31 augustus 2017 (Bron: www.managementboek.nl)

Zeer leesbaar boek
Eindelijk een managementboek dat mede vanwege de soepele schrijfstijl en overzichtelijke indeling prima leesbaar is, ook voor wie nog niet eerder kennis heeft gemaakt met lean.
Door A. de Nie / 4 juli 2017 (Bron: www.managementboek.nl)

Goed en praktijkgericht geschreven
Zeer goed leesbaar boek.
Zeker een aanrader.
Door H. van Wassenaar / 26 juni 2017 (Bron: www.managementboek.nl)